Artykuly - Klub Trenerow Biznesu

Przejdź do treści

Menu główne:

Raport z badania trenerów

Opublikowany przez w Daniel Rydel ·
Miło nam poinformować, że dostępny jest już Raport z Ogólnopolskiego Badania Trenerów. Cieszymy się tym bardziej, że byliśmy partnerem tej inicjatywy.

Wynajmujemy salę szkoleniową

Opublikowany przez w Spotello ·
Tags: salaszkoleniowa
Nawet najlepiej przygotowane szkolenie, prowadzone przez świetnego trenera może okazać się klapą, jeśli odbędzie się w miejscu, w którym uczestnicy nie będą czuli się dobrze. Atmosfera skupienia jest wówczas szczególnie istotna i każdy, kto decyduje się na organizację szkolenia lub konferencji powinien o tym pamiętać. Co zatem należy wziąć pod uwagę przy wyborze idealnego obiektu szkoleniowego? Kilka słów o tym w poniższym artykule.

GIC-wko czyli kiedy feedback działa…

Opublikowany przez w Anna Krajewska ·
Tags: feeadbackinformacjazwrotna
część pierwsza z dziewięciu, a w każdej części jeden krok do skutecznego feedbacku. Mam feedbackowego świra, zdecydowanie i nie ma co się wypierać. Kiedyś byłam zagorzałą zwolenniczką niektórych modeli informacji zwrotnej i potrafiłam absolutnie każdego przekonać, że to najlepsze narzędzie rozwoju.

Jak wynająć salę szkoleniową?

Opublikowany przez w Beata Jakubowska ·
Tags: salaszkoleniowajakwynająćorganizacjaszkolenialogistykaszkolenia
Krótki poradnik, który powstał z szoku, bólu i niedowierzania, że: sala szkoleniowa może być salą kinową z rzędami przykręconych krzeseł, trofea myśliwskie mogą nadać niezwykłej dynamiki emocji szkolącym się wegetarianom, a doniesienie krzesła wymaga sprowadzenia Pana Zdzisia, który pracuje tylko w środy.

ZNAM – facylitacyjna postawa budująca zaangażowanie

Opublikowany przez w Magdalena Robak ·
Tags: facylitacjacleancoachingszoleniadlatrenerów
Jednym z problemów trenerów, nauczycieli czy menadżerów, który występuje bez względu na branżę, firmę i szerokość geograficzną jest zaangażowanie ludzi w to, co robią. Czyli znalezienie „czarodziejskiej różdżki”, dzięki której będą chcieli chcieć. Magdalena Robak, korzystając z doświadczeń facylitatora pracującego „jeden na jeden”, z grupami i z zespołami, opowiada o jednej z dróg...

Feedback po feedbacku

Opublikowany przez w Ewa Wilczewska ·
Tags: feedbackszkoleniatrenerbiznesu
Czym jest feedback każdy trener wie. I zakładam, że każdy menadżer także. Jak zastosować? Oczywiście, również wie. Jak nie udzielać? Jeszcze lepiej wie. Czy zatem warto jeszcze o tym rozprawiać? Mam na imię Ewa i jako trener biznesu, pośrednik i zarządca nieruchomości, doradca biznesowy i menadżer w jednej osobie, zapraszam Cię do wspólnego poszukania odpowiedzi na pytanie:...

Prosisz o informację zwrotną? – uważaj na MISIE!

Opublikowany przez w Anna Krajewska ·
Tags: informacjazwrotnafeadbacka
Szkolenie dobiega końca… Zanim się rozstaniemy, każdego z Was proszę o kilka słów informacji zwrotnej. Co ci się podobało? Czego zabrakło na szkoleniu? Co wynosisz ze szkolenia? Brzmi znajomo? ...

O zarządzaniu na turkusowo

Opublikowany przez w Zdzisław Kolmaga ·
Tags: zarządzanieturkusoweorganizacje
Styczeń, słoneczne mroźne przedpołudnie. Czekając na zielone światło patrzę na połyskujące, oszronione drzewa przed kafejką na rogu Rzeczpospolitej. – Cześć Zdzisław – słyszę kobiecy głos. – Dzień dobry – odpowiadam. Przypatruję się jej przez chwilę. Bingo, uczestniczka jednego z moich ostatnich turkusowych warsztatów. Zapamiętałem ją jako energiczną, pogodną i pewną siebie bizneswoman. Teraz wygląda na przygaszoną i zatroskaną. – Jak się masz Jadwigo? Nie wyglądasz dziś tak radośnie jak cię zapamiętałem z warsztatu. – To tak widać? Stale się to powtarza....

Jak nauczyciel zawodu zostaje coachem?

Opublikowany przez w Beata Jakubowska ·
Tags: coachcoachingkosmetyczka
Dzwoni do mnie dobra koleżanka, osoba, którą uwielbiam i podziwiam za wiele rzeczy. Krysia ma wykształcenie zawodowe i tysiąc chorób, naprawdę poważnych. Jest do tego maksymalnie pozytywną osobą, niezwykle skutecznym przedsiębiorcą, a wielu z nas, uczonych, kształconych (ze mną na czele) może uczyć się od niej sprzedaży, marketingu, obsługi klienta i - uwaga! - trenerstwa.

O podstawach i źródłach

Opublikowany przez w Karina Klar-Świderska ·
Tags: szkoleniacyklkolbahoneymumfordkolb
Z moich obserwacji wynika, że najbardziej zapamiętujemy sytuacje, które niosą ze sobą ładunek emocjonalny. Kilka dni temu prowadziłam szkolenie, w którym treści merytoryczne związane były dosyć mocno z grą, w której uczestnicy „wygrywali” pieniądze. Pieniądze były oczywiście zabawkowe, podobne do tych z Eurobiznesu, a jednak możliwość „zarobienia” kasy za odpowiedź na pytanie była kusząca. Po kilku rundach, kiedy grupy zaczęły mocno rywalizować jeden z uczestników będąc pewnym odpowiedzi podał niestety błędną definicję...

W poszukiwaniu początków szkoleń

Opublikowany przez w Karina Klar-Świderska ·
Tags: andragogika
W procesie projektowania szkoleń warto pamiętać o zasadach, jakie towarzyszą procesom rozwojowym u osób dorosłych. To nie małe dzieci, którym można coś „nakazać” lub „zakazać”. Proces nauczania przebiega zupełnie inaczej niż ten tradycyjny, szkolny.

Potrzeby szkoleniowe, jak o nie zapytać?

Opublikowany przez w Beata Jakubowska ·
Tags: badaniepotrzebszkoleniowych
Odległość między odpowiedzią na pytanie: "czego potrzebujesz, czego chcesz?", a odpowiedzią na pytanie: "za co zapłacisz i na co poświęcisz czas tu i teraz?" jest tak duża, jak odległość między odpowiedzią 5 -letniego dziecka na pytanie: "kim zostaniesz, gdy będziesz dorosły?", a faktycznie wykonywanym zawodem. przez tę osobę, gdy już jest dorosła...

FRIS w pracy trenera…

Opublikowany przez w Karina Klar-Świderska ·
Tags: FRIS
Dwa lata temu uczestniczyłam w warsztatach z obszaru sprzedaży, gdzie po raz pierwszy zetknęłam się z modelem FRIS. Prowadzący trener zaprosił nas do prostego ćwiczenia, na podstawie którego zaczęliśmy romawiać na temat nas samych, naszych możliwości i potencjałów...

Akwarium jest złem

Opublikowany przez w Beata Jakubowska ·
Tags: zajoncfacylitacjaspołeczna
Po pewnym szkoleniu dla call center podeszła do mnie jedna z uczestniczek i powiedziała: - Dziękuję, że nie było scenek. Strasznie się tego bałam. Scenki, częściej w środowisku trenerskim nazywane akwariami, polegają na tym...

Korzystanie z cudzej twórczości w działalności szkoleniowej – aspekty prawa autorskiego

Opublikowany przez w Joanna Hetman-Krajewska ·
Tags: prawoautorskieszkoleniaprawo
Tworząc, niejednokrotnie sięgamy do cudzej twórczości. Choć podstawową zasadą prawa autorskiego jest konieczność uzyskania zgody podmiotu uprawnionego na korzystanie z cudzego utworu, jednak pod pewnymi warunkami można bez zezwolenia czerpać z cudzej twórczości...

Dochody trenerów - wyniki sondażu

Opublikowany przez w Klub Trenerów Biznesu ·
Tags: zarobkitrenerówtrenerbiznesupłacadochodytrenerów

Mózg jest leniwy - prezentacja a efekty uczenia cz.3

Opublikowany przez w Beata Jakubowska ·
Tags: prezentacjatrenerbiznesu
Skoro z poprzedniej części już co nieco wiemy o lenistwie naszego mózgu, warto też zwrócić uwagę na jego skłonność do zabawy. Tak, przyciąga nas to, co ciekawe. Ciekawe, czyli śmieszne, rusza się, błyska, kojarzy się z czymś przyjemnym lub groźnym....

Mózg jest leniwy - prezentacja a efekty uczenia cz. 2

Opublikowany przez w Beata Jakubowska ·
Tags: trenerbiznesu
W poprzedniej części zatrzymaliśmy się na tym, że aby być skutecznym w uczeniu, najpierw należy zadbać o to aby informacja trafiła do pamięci uczestnika...

Mózg jest leniwy - prezentacja a efekty uczenia cz. 1

Opublikowany przez w Beata Jakubowska ·
Tags: trenerbiznesuwarsztattrenerskiprezentacja
Może zdarzyło Ci się być na tzw. „slajdowisku", czyli szkoleniu, na którym przed Twoimi oczyma migały slajdy prezentacji z szybkością karabinu maszynowego? Może sam swoje szkolenia opierasz na slajdach?

2014-2020 - co się będzie działo z tzw. szkoleniami unijnymi

Opublikowany przez w Beata Jakubowska ·
Od ponad roku trwają konsultacje społeczne dotyczące nowej perspektywy. W Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości odbyło się wiele spotkań, w których uczestniczyli: przedstawiciele instytucji, firm i organizacji szkoleniowych oraz przedstawiciele społeczności trenerskich, w tym Klubu Trenerów Biznesu.

Trenerzy o trenerach - badanie

Opublikowany przez w Beata Jakubowska ·

Badanie satysfakcji klienta i zarządzanie nią w przedsiębiorstwie

Opublikowany przez w Violetta Rutkowska ·
Zadowolenie klienta stało się dzisiaj ważnym aspektem sukcesu rynkowego. To klient decyduje, które oferty na rynku mają największą wartość. Liderzy rynkowi nie tylko zadowalają swoich klientów, ale starają się ich zachwycić, aby stali się wiernymi ambasadorami przedsiębiorstwa, polecając ich produkty i usługi również innym klientom.

Jakość obsługi klienta a standaryzacja

Opublikowany przez w Beata Jakubowska ·
Tags: obsługaklientstandardjakość
W latach 90-tych z grupą przyjaciół pojechaliśmy na wielką wyprawę za granicę. Niedawno dostaliśmy dowody osobiste i paszporty, i świat stanął przed nami otworem. Postanowiliśmy odwiedzić Holandię, kraj - jak donosiły media - pełnej i nieskrępowanej wolności. Należę do pokolenia, które dorastało w okresie ważnych dla Polski przemian politycznych i – co równie ważne - kulturowych. Wydawało nam się, że jest już u nas prawie tak, jak na Zachodzie. Nie do końca było to prawdą.

„Siła nawyku” Charles Duhigg

Opublikowany przez w Beata Jakubowska ·
Mimo, że moje czytelnictwo podwyższa średnią krajową, niezwykle rzadko zdarza mi się trafić na książkę, którą mam szczerą chęć polecić każdemu inteligentnemu czytelnikowi bez względu na wiek, płeć, zawód, zainteresowania i doświadczenia życiowe. Taką pozycją jest „Siła nawyku” Charlesa Duhigga.

"Nie tłumacz się, działaj!" Brian Tracy

Opublikowany przez w Beata Jakubowska ·
est to bez wątpienia książka motywująca, z cyklu „rozwój osobisty”. Zaliczyłabym ją do kategorii – moja filozofia życiowa, poradnik jak odnieść sukces.

Dobrze znaczy prosto

Opublikowany przez w Jacek Holub ·
W protokole dyplomatycznym obowiązuje zasada ubierania się stosownie do okoliczności. Inaczej szykujemy się na bankiet, inaczej na nieoficjalne spotkanie przy grillu, a jeszcze inaczej na partyjkę brydża. Podobnie jest z komunikacją i używanym do jej celu językiem. Pisząc dla wąskiego grona fachowców o zaletach nowego produktu, możemy używać branżowych zwrotów i specjalistycznej terminologii. Ale jeśli chcemy dotrzeć do przeciętnego czytelnika...

Najważniejsze certyfikaty zarządzania projektami

Opublikowany przez w Mateusz Witek ·
Copyright 2015. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego