Opublikowany przez Daniel Rydel w
Daniel Rydel ·
27/1/2020 17:29:00
Miło nam poinformować, że dostępny jest już Raport z Ogólnopolskiego Badania Trenerów. Cieszymy się tym bardziej, że byliśmy partnerem tej inicjatywy.
Nawet najlepiej przygotowane szkolenie, prowadzone przez świetnego trenera może okazać się klapą, jeśli odbędzie się w miejscu, w którym uczestnicy nie będą czuli się dobrze. Atmosfera skupienia jest wówczas szczególnie istotna i każdy, kto decyduje się na organizację szkolenia lub konferencji powinien o tym pamiętać. Co zatem należy wziąć pod uwagę przy wyborze idealnego obiektu szkoleniowego? Kilka słów o tym w poniższym artykule.
część pierwsza z dziewięciu, a w każdej części jeden krok do skutecznego feedbacku.
Mam feedbackowego świra, zdecydowanie i nie ma co się wypierać. Kiedyś byłam zagorzałą zwolenniczką niektórych modeli informacji zwrotnej i potrafiłam absolutnie każdego przekonać, że to najlepsze narzędzie rozwoju.
Krótki poradnik, który powstał z szoku, bólu i niedowierzania, że:
sala szkoleniowa może być salą kinową z rzędami przykręconych krzeseł, trofea myśliwskie mogą nadać niezwykłej dynamiki emocji szkolącym się wegetarianom, a doniesienie krzesła wymaga sprowadzenia Pana Zdzisia, który pracuje tylko w środy.
Jednym z problemów trenerów, nauczycieli czy menadżerów, który występuje bez względu na branżę, firmę i szerokość geograficzną jest zaangażowanie ludzi w to, co robią. Czyli znalezienie „czarodziejskiej różdżki”, dzięki której będą chcieli chcieć.
Magdalena Robak, korzystając z doświadczeń facylitatora pracującego „jeden na jeden”, z grupami i z zespołami, opowiada o jednej z dróg...
Czym jest feedback każdy trener wie. I zakładam, że każdy menadżer także. Jak zastosować? Oczywiście, również wie. Jak nie udzielać? Jeszcze lepiej wie. Czy zatem warto jeszcze o tym rozprawiać?
Mam na imię Ewa i jako trener biznesu, pośrednik i zarządca nieruchomości, doradca biznesowy i menadżer w jednej osobie, zapraszam Cię do wspólnego poszukania odpowiedzi na pytanie:...
Szkolenie dobiega końca… Zanim się rozstaniemy, każdego z Was proszę o kilka słów informacji zwrotnej. Co ci się podobało? Czego zabrakło na szkoleniu? Co wynosisz ze szkolenia?
Brzmi znajomo?
...
Styczeń, słoneczne mroźne przedpołudnie. Czekając na zielone światło patrzę na połyskujące, oszronione drzewa przed kafejką na rogu Rzeczpospolitej.
– Cześć Zdzisław – słyszę kobiecy głos.
– Dzień dobry – odpowiadam. Przypatruję się jej przez chwilę. Bingo, uczestniczka jednego z moich ostatnich turkusowych warsztatów. Zapamiętałem ją jako energiczną, pogodną i pewną siebie bizneswoman. Teraz wygląda na przygaszoną i zatroskaną.
– Jak się masz Jadwigo? Nie wyglądasz dziś tak radośnie jak cię zapamiętałem z warsztatu.
– To tak widać? Stale się to powtarza....
Dzwoni do mnie dobra koleżanka, osoba, którą uwielbiam i podziwiam za wiele rzeczy.
Krysia ma wykształcenie zawodowe i tysiąc chorób, naprawdę poważnych. Jest do tego maksymalnie pozytywną osobą, niezwykle skutecznym przedsiębiorcą, a wielu z nas, uczonych, kształconych (ze mną na czele) może uczyć się od niej sprzedaży, marketingu, obsługi klienta i - uwaga! - trenerstwa.
Z moich obserwacji wynika, że najbardziej zapamiętujemy sytuacje, które niosą ze sobą ładunek emocjonalny. Kilka dni temu prowadziłam szkolenie, w którym treści merytoryczne związane były dosyć mocno z grą, w której uczestnicy „wygrywali” pieniądze. Pieniądze były oczywiście zabawkowe, podobne do tych z Eurobiznesu, a jednak możliwość „zarobienia” kasy za odpowiedź na pytanie była kusząca. Po kilku rundach, kiedy grupy zaczęły mocno rywalizować jeden z uczestników będąc pewnym odpowiedzi podał niestety błędną definicję...
W procesie projektowania szkoleń warto pamiętać o zasadach, jakie towarzyszą
procesom rozwojowym u osób dorosłych. To nie małe dzieci, którym można coś
„nakazać” lub „zakazać”. Proces nauczania przebiega zupełnie inaczej niż ten tradycyjny, szkolny.
Odległość między odpowiedzią na pytanie: "czego potrzebujesz, czego chcesz?", a odpowiedzią na pytanie: "za co zapłacisz i na co poświęcisz czas tu i teraz?" jest tak duża, jak odległość między odpowiedzią 5 -letniego dziecka na pytanie: "kim zostaniesz, gdy będziesz dorosły?", a faktycznie wykonywanym zawodem. przez tę osobę, gdy już jest dorosła...
Dwa lata temu uczestniczyłam w warsztatach z obszaru sprzedaży, gdzie po raz pierwszy zetknęłam się z modelem FRIS. Prowadzący trener zaprosił nas do prostego ćwiczenia, na podstawie którego zaczęliśmy romawiać na temat nas samych, naszych możliwości i potencjałów...
Po pewnym szkoleniu dla call center podeszła do mnie jedna z uczestniczek i powiedziała:
- Dziękuję, że nie było scenek. Strasznie się tego bałam.
Scenki, częściej w środowisku trenerskim nazywane akwariami, polegają na tym...
Tworząc, niejednokrotnie sięgamy do cudzej twórczości. Choć podstawową zasadą prawa autorskiego jest konieczność uzyskania zgody podmiotu uprawnionego na korzystanie z cudzego utworu, jednak pod pewnymi warunkami można bez zezwolenia czerpać z cudzej twórczości...
Skoro z poprzedniej części już co nieco wiemy o lenistwie naszego mózgu, warto też zwrócić uwagę na jego skłonność do zabawy. Tak, przyciąga nas to, co ciekawe. Ciekawe, czyli śmieszne, rusza się, błyska, kojarzy się z czymś przyjemnym lub groźnym....
W poprzedniej części zatrzymaliśmy się na tym, że aby być skutecznym w uczeniu, najpierw należy zadbać o to aby informacja trafiła do pamięci uczestnika...
Może zdarzyło Ci się być na tzw. „slajdowisku", czyli szkoleniu, na którym przed Twoimi oczyma migały slajdy prezentacji z szybkością karabinu maszynowego? Może sam swoje szkolenia opierasz na slajdach?
Od ponad roku trwają konsultacje społeczne dotyczące nowej perspektywy. W Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości odbyło się wiele spotkań, w których uczestniczyli: przedstawiciele instytucji, firm i organizacji szkoleniowych oraz przedstawiciele społeczności trenerskich, w tym Klubu Trenerów Biznesu.
Zadowolenie klienta stało się dzisiaj ważnym aspektem sukcesu rynkowego. To klient decyduje, które oferty na rynku mają największą wartość. Liderzy rynkowi nie tylko zadowalają swoich klientów, ale starają się ich zachwycić, aby stali się wiernymi ambasadorami przedsiębiorstwa, polecając ich produkty i usługi również innym klientom.
W latach 90-tych z grupą przyjaciół pojechaliśmy na wielką wyprawę za granicę. Niedawno dostaliśmy dowody osobiste i paszporty, i świat stanął przed nami otworem. Postanowiliśmy odwiedzić Holandię, kraj - jak donosiły media - pełnej i nieskrępowanej wolności. Należę do pokolenia, które dorastało w okresie ważnych dla Polski przemian politycznych i – co równie ważne - kulturowych. Wydawało nam się, że jest już u nas prawie tak, jak na Zachodzie. Nie do końca było to prawdą.
Mimo, że moje czytelnictwo podwyższa średnią krajową, niezwykle rzadko zdarza mi się trafić na książkę, którą mam szczerą chęć polecić każdemu inteligentnemu czytelnikowi bez względu na wiek, płeć, zawód, zainteresowania i doświadczenia życiowe. Taką pozycją jest „Siła nawyku” Charlesa Duhigga.
est to bez wątpienia książka motywująca, z cyklu „rozwój osobisty”. Zaliczyłabym ją do kategorii – moja filozofia życiowa, poradnik jak odnieść sukces.
Opublikowany przez Jacek Hołub w
Jacek Holub ·
23/11/2012 14:08:00
W protokole dyplomatycznym obowiązuje zasada ubierania się stosownie do okoliczności. Inaczej szykujemy się na bankiet, inaczej na nieoficjalne spotkanie przy grillu, a jeszcze inaczej na partyjkę brydża. Podobnie jest z komunikacją i używanym do jej celu językiem. Pisząc dla wąskiego grona fachowców o zaletach nowego produktu, możemy używać branżowych zwrotów i specjalistycznej terminologii. Ale jeśli chcemy dotrzeć do przeciętnego czytelnika...
Opublikowany przez Mateusz Witek w
Mateusz Witek ·
1/3/2012 13:19:00
